26 March 2012

ke sulung an ku

assalamualaikum.

sape kat sini anak sulung ? korang pernah rase nak abang or kakak tak ? aku selalu rase macam tuu. aku rase susah sangat bila aku nak kan sesuatu or nak tau sesuatu tapi takde orang nak ajar , takde orang nak guide aku , takde orang nak motivate , takde orang yang aku boleh jadikan contoh n takde orang nak marah aku kalau tak buat homework etc etc.




 macam sekarang ni lah aku tak pasti nak pilih kos ape nak further study. orang len da boleh tanye kakak or abang dah. yang aku duk konpius tak habis2 pastu terpakse lah pinjam kakak or abang sape2 nak terangkan. sadis

aku selalu cakap kat mak aku dulu mase form 4

aku : mak , ira nak kakak .... nak abangg...
mak : takpe , nanti mak carikan.

sampai sudah takde pon

hehe. tapi tyme aku cakap camni kat mak aku sebab aku tension wat homework n study sebab banyak aku tak faham subjek sc tulen , n aku nak orang yang pandai ajar aku. esp addmath. errrr.... n disebabkan mak aku kesian kan anak dia jugak lah mak aku hantar aku ke tusyen. thx mum ! tapi tetap tak same.. takkan nak bawak cikgu tusyen tu balik rumah. lagipun cikgu tusyen tu bukan ajar aku sorang. aku tamak bin haloba ok aku nak orang yang ajar aku sorang sorang....

membe aku selalu cite dulu kakak dia ajar dia math. kakak dia cubit cubit dia sebab geram. hehe. seronok laa. aku sanggup kena cubit dari aku tak boleh buat langsung. dulu mase spm kakak sedare aku ajar aku addmath tyme balik kampung. dia bagi nasihat , tips2 n so on. tapi tyme balik kampung je dah la kampung jauh. aku salu terfikir kalau ade kakak or abang kan best.

aku jugak selalu tanye membe2 aku yang ade abang n akak

 " best tak ade abang/kakak"

 ade yang cakap best , ade yang cakap tak. wuteva lah tapi aku nak rase best or tak tuu.

aku ade je abang angkat , ramaiii , tapi sume kenal kat myspace n facebook tyme aku form 3 dulu. tu pun ramai yang dah lost contact. tu pun kan beberape kerat je yang betul2 ABANG yang lain macam annoying jew. 

n aku takde kakak angkat. ade sorang membe aku ni ade 3 orang kakak. dia selalu cite yang kakak kakak dia yang kadang2 cam annoying , kadang2 je baik , selalu buli dia la etc etc... pastu aku cakap dekat dia " boleh tak kalau aku nak kakak kau sorang buat kakak angkat?" dengan harapan dia bagi lah kan dah sebab dia duk kutuk kakak dia hari2 , unfortunately dia cakap " ahhh , takde..tak boleh tak boleh

seeee... kau yang duk kutuk2 tapi kedekut.. huhu

hm tapi takpe lah tak mati pun takde kakak or abang. n mungkin ade hikmah aku jadi anak sulung. best jugak what jadi yang sulung 

-boleh mengarah adik
-boleh marah adik
-adik hormat

memang la kena hormat sebab kau yang paling tua. huhu



jyeahh .. i love being the eldest



tapi kalau aku cakap aku anak sulung ramai membe2 aku cam terkejut " haa , kau anak sulung ? aku ingat kau ade kakak or abang." aku tak tau kenape ramai cakap camtu. mungkin sebab muke aku tak bape nak sulung or mungkin terlalu manje n cute (ok sile termuntah sebab aku pun nak muntah same) tapi bile ramai sangat cakap cmtu aku bertambah sedih. how i wish u guys.





tapi takkan laa mase aku dalam perut mak aku tu aku nak cakap " mak .. jangan bagi ira kuar dulu , suruh kakak or abang kuar dulu ! " haha. apeke bodo nye..........


No comments:

Post a Comment