10 December 2011

perkara yg buat aku tak suka sekolah.

macam tak percaya je aku bukan budak sekolah lagi. huhu. maknenye dah besar la kan kan kan. hee. ramai cakap zaman persekolahan lah zaman paling best sekali. aku pun tak tawu kenapa dorang cakap cmtu , tapi aku tak rase macam tu pun. sebab ape aku rase sekolah tak best sebab
  • banyak kerja sekolah
  • kene marah dengan cikgu
  • kena membebel dengan pengetua tiap2 pagi(padahal bukan kite yg wat salah)
  • kena beratur pagi2 , lame2 .
  • banyak sangat peraturan yang kadang2 tu cam tak patut wat peraturan macam tuu
  • kena bangun se awal 6 pagi. ahhh
  • kena iron baju , kain , tudung
  • kena basuh kasut , stoking
  • kantin makanan tak sedap , hari2 same je.
  • kena bawa buku teks berat2.(habis beg koyak)
benda2 macam ni lah yang aku done dengan school life . hari hari benda yang same je yang kena buat , tp cikgu cikgu n abang abang n kakak kakak yang dah matang (eceyceyy) cakap

cikgu :

ade sebab cikgu marah , cikgu tak kan marah kalau tak de sebab. cikgu nak ajar kita jadi insan yang berguna untuk bangsa , agama dan negara. cikgu marah tuh maknenye cikgu sayang kamu. cikgu anggap kamu ni macam anak cikgu. yang perhimpunan pagi pagi tu bukan cikgu nak dera kamu cikgu nak ajar kamu semua agar jadi orang yg berdisiplin , menepati masa , ingat masa itu emas. tu baru berdiri sejam dua , cube kamu tengok tentera or askar tu , doarng pagi pagi lagi dah kene kawad panas panas terik. lagi teruk kan ? lagipun masa ni lah kamu nak belajar semua tu. nanti bila kamu dah besar dah bekerja , kamu akan praktikkan semua yang kamu dah belajar di sekolah ni. kat sekolah ni jugak lah kamu di dedahkan dengan semangat perpaduan , kat sekolah kamu boleh bergaul dengan kaum cina , india. maka lahirlah rakyat 1 Malaysia.(aku yg tambah :P)

kakak :

best lah sekolah. ade ramai kawan2. boleh borak borak , gosip gosip. boleh usha usha dak2 senior yang hensem hensem.

abang :

sekolah ? best woo. dapat ngorat n kacau adik adik junior. dapat usha cikgu muda yg kiut miut gituu.

yang tu lah yang aku dengar pasal SEKOLAH. pape pun aku dah pun tamatkan zaman persekolahan aku. macam tak percaye jeh. haihhh. yee bukan semua yang berkaitan dengan sekolah tu membosankan n tak menyeronokkan. ade yang best , ade yang baik lah ehh bukan banyak baiknye.

so , kepade adik adik (cewahh) yang masih bersekolah or akan bersekolah. belajar lah rajin rajin ye sebab sekolah memang tempat kite belajar so belajar lah betul betul kejar cita cita n jangan main main taw. heeeMySpace

No comments:

Post a Comment