25 May 2012

hari ini

assalamualaikum :)


seronok baca blog kawan kawan aku yang cerita sal pengalaman dorang bersekolah semula sebagai form 6 student or pra-u student la (form 6 dah upgrade taw sekarang cam U jugak. jgn mahen2). ada yang dah lama habis orientasi ada yang baru habis. ramai yang aku tanya semua cakap best je form 6. alhamdulillah. untungla korang dapat f6 aku tak dapat. sobs. belajar rajin rajin taw korang :)



rajin nyee rilakkuma sayyyannggg niee.




yang tak boleh bla dulu masa dorang mula mula start sekolah , kalau aku ada nampak je kawan aku yang amek f6 on9 dekat chatbox facebook aku pegi sound ' ehh , kau on9 lelewat malam ni takde humwork ke ? esok tak sekolah ?' then dorang reply ' orientasi pun tak habis lagi kot , kelas pun tak masuk. mana ada humwork lagiiii ! ' ohhhohohoh. *ok aku termalu sendiri. mana la aku tahu yang korang orientasi lama bebeno. aku ingat seminggu je. soriii nohh. aku gurau gurau je. theee


**************


so story bout hari ni penat gilaaa. packing2 barang je tapi penat. masa kemas tu pun aku macam nak nangis. sedihh nak tinggalkan rumah n beloved family. huhu. kasut sukan yang dah berbulan tak berbasuh pun baru je basuh tadi sebab kena bawak dekat sana. ada lah rasa feeling2 macam basuh kasut sekolah . ahaha. rindu nak basuh kasut sekolah. kalau dulu every weekend wajib basuh kasut sekolah , kapur kasut sekolah , pasang tali kasut. haihh sekarang memang tak buat dah laaa..

banyak gila beg n barang yang aku bawak , macam nak pindah pun hadee. aku bawak karpet sekali. ye ahh takut la lantai tu lantai yang macam kat kaki lima tuu. haa kan tak best lantai yang camtuu. aku bawak kipas elektrik yang panjang tu sekali. ye ahh mana tau kat situ tak sejuk ke , kalau kipas dinding tu mana sejuk. aku ingat nak bawak tv lebih kat rumah ni jugakk dekat matrix tapi pk pk balik takut aku tak study je duk sana kalau dah terlagho dengan tv. haha


ni haa kipas elektrik panjang. haha. nama dia air cooler lahh. chooiii
(google image)

em tudung / shawl saje dah penuh 1 beg besar. aku tak tau muat tak loker aku nanti. dengan baju lagi. haih mau runtuh kot. ohh ye , dear mom.. tadi iraa amek tudung bawal makk. tak banyak pun adelah dalam 6-7 helai. takpe kan mak ? mak bukan guna dah pun tudung tuu. mak guna tudung yang keras kat atas tu je sekarang. tapi ira tau mak tak kasi kalau ira nak pinjam tudung bawal banyak2 mak yang ohsyem tu sebab mak sayang. ira penah tnya mak dulu 'mak bagi ira lah tudung bawal mak banyak2 ni mak bukan pakai dah pun' then mak cakap 'tak boleh , mak sayyangg'.. huhu.. *in fact my mom tengah meeting kat putrajaya , soo that it as advantanges lah. haha. so so so soryy mummy.


tudung keras kat atas


haha. sekati lah nak bagi nama tudung tu hape kan.

tu je lah story sal hari ni , esok mak balik dari meeting so pretend tak de pape. hee. esok nak pergi shopping barang2 terakhir sebelum bertolak.

No comments:

Post a Comment