01 April 2012

enjoying gain it.

assalamualaikum.

hari dah masuk 2 april kan. kejap je mase berlalu. rase cam baru semalam habis spm. ahhhh persyaitonkan sal spm. dah tak lalu dah nak dengar. ok ok. hari cakap sal makan. nak ? bulan lepas aku rase adelah bulan makan untuk aku. tawu sebab ape sebab bulan lepas je 6 kali aku n family makan fast food. 6 kali u'ools. 




maybe bagi korang tak banyak tapi bagi aku banyak. sebab...sebelum ni kitorang memang jarang makan fast food sebab.... my mum tak berape nak kasi sebab..fast food kan tak sihat... biasenye kitorang makan fast food 2-3 kali je sebulan. kadang2 tak makan langsung...so , tak tau kenape bulan lepas macam banyak kali je makan fast food nih. adoiii

awal bulan mac - tyme lawat adik aku kat sbp
kfc
14 mac - befday adik aku
secret recipe

*2 slice sorang makan kot. dah la 1 slice tu pun dah bergelen gelen monosodium glutamate @ name kampongnya msg dalam kek tu.
*korang tau ape keburukan msg nih ? meh aku listkan

-heartcondition
-blindness
-headaches
-stomach pain

*last but not least boleh buat perut korang berlemak

18 mac
kfc
21 mac
kfc
27 mac
pizza hut
29 mac
mac d

see... banyak kali gile. banyak kfc sebab adik aku yang lelaki tu suke makan ayam upin ipin ( peha ) kat kfc. haha. serius fast food sangat tak elok senanye. sebab yelaa name pun fast food , makanan segera.. makanan segera ni macam makanan proses yang boleh di makan terus tanpa dimasak lama terlebih dahulu.  




makanan segera ni pulak banyak aditif. aditif ni bahan kimia yg dicampurkan ke dalam makanan dan ubat ubatan untuk tujuan menambah kan kualiti , keenakan dan kesegaran. sebab tu yang korang makan sampai jilat jolat jari tuh. kalau korang nak tau makanan tu ade aditif ke tak kan. tengok je kat belakang label makanan tu kat ingredients dia . dia mule dengan huruf E. E101 , E123 n blablahhh

makanan segera ni jugak takde zat pon , kalori je yang banyak. dengan garam , gula , minuman kola tu pun memang pakej la untuk menaikkan berat badan kan. dan disebabkan itulah my weight gained. dem !


sebab tu zombi kurus. hoho


so , kesimpulannya fast food ni memang tak sihat. buah buahan n sayur sayuran jugak yang sihat kan. so sesape yang nak sangat tambah beart badan tak payah lah makan fast food bukan je tambah berat badan tapi tambah penyakit lak nanti. so makan je nasi banyak2 or minum susu yg khaskan tuk weight gaining.. sure berat korang bertambah dengan konsisten. huhu


takut tak nak makan fast food lepas ni ? bhahah



tapi takpelah sebab maybe bulan 3 adelah bulan terakhir aku makan fast food untuk setahun due ni sebab lepas ni memang aku tak boleh nak makan bende keras lagi. my braces have ruined all my appetite. dem again


nampak sangat susah nak tutup mulut. makin tembam kan ? sigh
braces memang buat muke yg chubby jd lg chubby.

No comments:

Post a Comment