21 December 2011

cuaknye result PMR nak keluar ! haha teringat zaman mude2 dulu


esok kan esok kan result PMR keluar. waaa cuak tak adik adik yang form 3 tuh ? alaa chill chill sudaahhh PMR je kot tak yah nak cuak sangat k. kalau takut pun result tu keluar jugak bukan boleh ubah dah. so tawakkal je ok.

teringat zaman mude mude dulu ( macam dah tue sangat je ) mase nak amek result memang ketaq gile. aku g sekolah jalan kaki tyme tu dengan membe. sanggup jalan kaki padahal sebelum ni malas nak jalan walaupun sekolah tak lah jauh sangat sangat sebab takut punye pasal sanggup berjalan sejauh 1 km. sebab ap ? sebab kalau suruh ayah anta nanti cepat sampai sekolah and cepat jugak lah tau resultnyee. haha

tapi result aku tak lah gempak sangat pun tyme tuu. kire ok lah sebab aku dah proud kan mak aku and cita cita nak masuk kelas sains tulen tercapai. mase tu aku ingat kan belajar physics , chemistry n biology ni best sangat sampai ade kene bedah bedah katak lah tikus lahh , aku memang suke tengok benda2 camtu. ngee. tapi tak lahh seseronok ituu. seksa n sengsara adelahh. belajar susahhhh.

tapi memang sesiapa yang ade angan angan nak masuk kelas sains tulen korang memang kene survive betul betul sebab bukan semua orang boleh adapt dengan semua tuu. n keazaman korang memang kene kuat lah. ade membe aku sorang tu dye kena pakse masuk kelas sains dye taknak dye merayu kat cikgu nak tuka kelas sastra tapi cikgu tak bagi sebab cikgu kata kelas sains bagus lah , result dye tak sesuai duk kelas sastra lah. then last2 dye memang tak boleh nak survive pun subject killer tu sebab ability dye dekat subject bahasa. kesian dye. so korang kena pilih betul2 ikut minat korang. tak semeatinye duduk kelas sastra tak boleh berjaya ok.

hmm tp memang aku tak deny subject2 killer tu susah tapi kan mane ade belajar senang . tapi tulah jangan la main main. macam aku dulu tym form 4 main main gile yelah tyme tu memang holiday senior2 pun cakap biase lah tu f4 memang jadi malas sebab dah struggle gile gile tyme f3. ye ye memang macam tu tapi dah f5 pun aku holiday lagi dah macam mr bean punye holiday dah haha . memang tak ingat spm betol kan. haha. jangan lah jadi macam tu.

so kepada adik adik gud luck lah yee. yang dapat result gempak tuh pegi lahh sambung mane2 mrsm ke sbp ke. kat c2 peluang korang lagi cerah untuk masuk u.

No comments:

Post a Comment