30 April 2012

ambitious

Assalamualaikum & anasayo everybody. :)

dulu mase kecikkecik citacita aku nak jadi cikgu. ahah. siyes la.
bile cikgu tanye

'ape cita-cita kamu apabila besar nanti'? 
'saya nak jadi cikgu . cikgu !'

haha. bile , teacher tanya pulak

'what do u want to be when u grown up?'
'i want to be a teacher , teacher!' 




aku pun tak tahu kenapa aku nak sangat jadi cikgu mungkin sebab aku tiru kawan aku. haha. memang pun mase kecikkecik aku suke tiru citacita kawan .. kawan aku nak jadi cikgu , aku pun nak jadi , kawan aku nak jadi doktor , aku pun nak jadi , kawan aku nak jadi polis , aku pun nak jadi , kawan aku blablah , aku pun blablahh. haha. tak tau bakpe jadi gitu.

dan bila dah besar sikit baru aku cam yakin nak jadi doktor besar nanti. sebab nak jadi doktor ? mestilah sebab nak selamatkan orang .





then bila orang tanya


'cita-cita kau nak jadi ape?' 
'aku nak jadi doktor'
'haa .. doktor ? ei kau tak takot ke, jadi doktor kena bedah tikus..bedah katak'
'eii , yeke camtu?'
'ye ahh.. mak aku cakap camtu'

aku pun menukar balik citacita aku kepada doktor ke cikgu. aku pun tak tahu kenapa aku ni senang sangat nak terpengaruh dengan cakapcakap kawan aku. padahal belum cuba belum tahu.


same je mase f4 , mase aku mula mula dapat tau aku dapat belajar dalam aliran sains. *pure science

'ehh , kau tak takut ke..nanti belajar biologi kena bedah katak taw!'
'ow cikgu bedahkan ek ?'
'takk , kau bedah sorangsorang lepas tu kau keluarkan jantung dia'
'yeke..eiii takutnyeee, geliiii'
'tawu takpe , baik kau jangan amek science tulen  weyh'

eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwww


hakktuiiihh la wehh. aku rase nak je rebus katak bagi kat orang yang wat cerita bukan bukan nie. aiyoo logik laa. kalau laa , dalam 1 kelas ade 40 orang , takkan 40 ekor katak kena bedah. kalau semua student form 5 dekat semua sekolah kat malaysia bedah katak. aiyoo pupus la katak. kalau ujian membedah katak logik la nak bedah katak banyakbanyak. takdee pun. 2 tahun aku belajar biologi takde pun kena bedah bedah katak bagai. tak sume sekolah pun buat. nasib baik aku tak tukar kos. aku pun taktau kenapa aku boleh percaye cakap si polan itu bulatbulat.

sekarang , aku dah yakin sangat sangat dengan citacita aku dan tak ade sesiape boleh pengaruhi aku lagi. dont you eva ok ! nasib baik jugak result aku boleh melayakkan aku apply course yang aku nak n nak jadi. tapi tulah harapharap sangat dapat.

ohh , yee. aku jugak apply maktab taw. actually , im not interest at all for being a teacher. not at all. mase kecikkecik tu nak la but now its totally different. but my mum insist me to buy the pin number n apply it. whattodo then. i have to.

unfortunately , aku tak dapat pun maktab tu. but its ok for me. sebab aku taknak n tak minat pun. so , aku tak rasa pape la tak dapat. but my mum quiet frust. idk why. yeahh , my mum was a former teacher. maybe she want me to be as her and continue her journey. she always said 'jadi cikgu best , gaji besar n blablah' ..

i still remember a long time ago , when i saw her picture  with her big eye glasses. haha. you look cool mom. i asked her ' mak, dulu mak cikgu ke' she answered me ' ye.. mak dulu cikgu '. waaa.  ye ahh dulu cikgucikgu memang pakai spec besaq gedabaq nie. i was wondering what kind of teacher my mum was ? still wondering...hmmm...hehe..

but mom , sorryy if i dissaponted you. but whattodo . im not interest in teaching.  really sorry mom.

maybe im not good enough as you
maybe im not strict enough as you
maybe im not patient enough as you
maybe im not  lenient enough as you
maybe im not pretty enough as you ... to be a teacher...
(cikgu kena cantik baru pelajar concenterate. betul tak ?hee )


 
kalau laa mr. ezra fitz cikgu addmath gwa. kompom admath gwa A++++. haha


ps : entry terakhir bulan april dan beberape minit je lagi dah 1 Mei. asal aku rase kejap sangat april nie. pepun 'selamat hari pekerja wahai pekerja. keep on working n be a good employee. chaiyok2.

No comments:

Post a Comment