07 June 2011

balik dari kem

assalamualaikum :)

post yg lepas aku post pasal nak pegi KEM EASY ADDMATH.
n now i'm back after 4 days at baling. cam x caye je aku blaja 9 tajuk addmath dalam mase 4 hari sahaja. gile ah. balik2 rumah terus jadi bengong bengong. tp kejap je laa.
hmm penatttt. kami balik pukul 10.30. kitorang dak2 trj naek bas. jalan la tggu kat bus stop. rupenye ramai yang tggu nak nek bas yang same ngan kitorang. oh am gayy. nak roboh kot bus stop tuh. dalam otak aku duk pk yg aku kene berdiri dalam bas. ohh no no. kalau la aku kene berdiri nyesal la aku tolak tyme ayah aku offer nak amikkan. kononnye nak berdikari la nek bas bagai. cehh.

k cte balik sal bas td. kitorang tggu bas punyela lame. satu jam kot. kul 12 lebih cm tuu bas ke sp pun datang. budak2 ni ape lagi sume meluru kat bas. aku pun ape lagi cepat cepat la takut kene berdiri. naseb bek dak2 laki ni x berebut2 n bertolak2. baik sungguh dorang kn. tp ble naik2 jebas. makk aiii PENUH kot. tp naseb bek la ade kosong sket kat belakang tuu. huh mmg naseb bek sangat sangat. dapat jugak dduk.kesian kt dak2 laki ad yg xdpt masuk n ade yg kne berdiri. lek laa be gentleman. hee

dlm bas aku ape lagi tidooooo la. haha. mengantuk kot. tp aku tdo sopan laa. yg xley blah lelaki depan sit aku. kesian dye tido tersengguk2 cam nak terjatuh je. byk kali lak tuu. penat sgt la tuu.
aku sampai stesen bas then ayah aku amek then sampai rumah dalam kul 2 pm. sampai je rumah , makan n on9 jap trus tdo dgn x mandi nye. ish ish.

k lah kite cte sal rutin kt sne pulak.
kitorang tolak pukul 11.00 am n sampai dalam pukul 12 lebih cmtuu. sampai2 dgn bawak beg berat gedabak pegi la kat dewan then wat pendaftaran. byar2 duet sume then daftar pengnapan pulak. xley blah ble kitorang terpanggil orang yang jage kaunter penginapan tu kakak. padahal dye form 5 gak. haha. yang 'kakak' tu boleh pulak wat bodo je xcakap pun yg dye pun f5 ke ap ke. cehh. haha. tp mke dye memang mature gile sbb tu kitotang ingat kakak walaupun dye xla tggi pun. haha.

ok so dah tawu yg kitorang duduk kat bilik mane. so kitorang pun jalan ke asrama kt sne. punyela jauh ya rabbi. bayangkan dgn beg berat bebanau nak jalan jauh jauh. tp tula nak buat cmne jalan punye jalan sampai jugak. tgn aku da merah sbb angkat beg berat. huhu. masuk je bilik terus aku pilih katil hujung sekali. bilik dorang lawa jugak n luas jugak. tp berhabuk sket. besela tuu. nme pun hostel kan.

so lepas dah test baring2 kat katil haha. kene test dulu. then having lunch pastu kitorang ade kelas. ok lahh belajar LINEAR LAW. ececey mule mule tu mmg exited gle lah kan. sonok je mate bulat bulat je semua. tapi bile dah nak petang tu semua cam dah penat. so mase pun dah tyme , kitorang habiz kelas n masuk bilik , mandi mandi , makan makan , n pergi surau fer prayinggg. surau dorang lawa kot. 2 tingkat beb. cam masjid. between magrib n isyak tu ade abang ustaz cewah abg ustaz. haha. yelaa abg tu mude lagu student UIA. so , abg tu ade lah bagi ceramah sket. yang peliknye aku tak ngantuk lah pulak mase abg tu bagi ceramah sebab ramai membe aku duk tersengguk dalam surau tuu, yelaa penat kot. tak biase dengan life dekat hostel. ( macam aku biase je ) :P

so lepas abiz isyak kitorang ade kelas lagi. sambung tajuk len pulak. yelah tak kan nak ulang tajuk yang same sampai muntah kan. siyes aku mengantukkkk. haha. tak tahu kenape, blur blur je muke cikgu yang ceramah tuhh. aku memang dah terbayang bantal n katil dah tyme tuu. sabar je la tunggu sampai abiz kelas. teeettt. abiz je kelas sume pun bergegas ke hostel. tetibe ngantuk aku hilang. haha. cam hape lagi. otw nak ke dorm tu ade lah abang abang ni jual burger. boleh tahan la burger dorang. sedap jugak. da sampai je bilik , makan makan , minum minum , gosok gigi gosok gigi then zzzZZzzz~~~~

keadaan dalam bilik selepas semua harta karun dari rumah masing masing dikeluarkan dari tempat persembunyiaan. haha. hmm teringat kat hostel kat sekolah lame hee.

tyme ni tengah sesak sesak beli burger dari abang abang n tak berapa nak abang yang menjualnye. RM 1.20. murah la kan. yelah name pun budak sekolah mane boleh jual mahal mahal. haha


dekat surau. kusyuk je semua


berjalan pulang ke dorm masing masing. jauhh woo


jalan lagi


dan lagi


korang tak caye aku cakap jauhh. caye dah kan ?


finally :) fuuuhhhh


last station. Kaaatiiillll. haha


waa. . kelas tak mula lagi. orang pun takde sangat lagi.
rajen kan saya datang awal ( caye lah sangat )


admath tyme. fokus fokus


kelas malam. semua tunduk je kan.


packing packing , kami nak balik dah.


say goodbyee to Baling say hye to sg Petani.

begitulah seterusnye sampai lah 4 hari berkampung di cituuu. sampai lah balik. best lah jugak. ingat lagi ade 1 malam tu , bukan abang ustaz tu yang bagi ceramah tapi ustaz arab+omputeh. haha. bukan la dye bukan dari arab tapi pakaian dye cam orang arab n dye speaking tyme bagi ceramah. seronok je dengar sebab tu lah 1st tyme aku dengar ustaz melayu bagi ceramah dalam BI. dye cakap dye memang selalu ceramah dalam bi. then ade 1 malam pulak. abg ustaz tu balik yg bagi ceramah , dye tayang vid sal islamic n dye suruh dak laki bagi ceramah ringkas. sorang sorang datang. best jugak kire cam dorang pandai lah bagi ceramah. ade bakat jadi ustaz ni. boleh sangat masuk imam muda nanti. hee


ade 1 ceramah ringkas yang sorang mamat tu bagi yang aku ingat ~

ada seorang hamba Allah ni dia dah lama berkahwin tapi tidak dikurniakan anak. satu malam dia berdoa kepada Allah kalau dia dikurniakan anak dia akan minum air kencing anjing hitam. tidak berapa lama selepas itu isteri dia disahkan mengandung. dia datang berjumpa dengan rasulullah dan menceritakan masalah yang dia lalui. rasulullah memberitahunya supaya meminum air hujan yang turun dari atas bumbung orang yang tidak mengerjakan solat.
so , dye cakap moral dye kat cni janganlah kite tinggal solat sebab~ orang yang tinggal sembahyang/solat tu air hujan yang turun dari bumbung rumah dye sama lah macam air kencing anjing hitam. nauzubillah. ( ni ape yg dye cerita lah. bukan aku pandai pandai reka ye )

so , sampai cni je lahh sal kem easy addmath ni.
rase cam panjang sangat n tak terurus jeh entry aku nih.
ahh bia lahh lagipun name pun 4 hari punye story.
sebenarnye banyak lg nak tambah. tp cukuplah. penattt.MyEm0.Com

No comments:

Post a Comment